vineri, 18 februarie 2011

Olimpiada Scolara de Sah 2010-2011




Dupa cum stiti cu totii (sau nu stiti), exista un concurs organizat de Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC) sub forma de "Olimpiada Scolara de Sah" fara nici un fel de implicare din partea Federatiei Romane de Sah (FRS). Ceea ce nu stiti este faptul ca informatiile cu privire la datele de organizare ale fazelor initiale (in baza carora se poate participa la faza nationala) sunt practic secrete, singurii elevi participanti la aceasta competitie fiind invitati discretionar pe vechiul sistem PCR (pile, cunostinte si relatii). 

Ca sa nu mai existe acest secret, am cautat pe site-ul MEC si am gasit tabelul cu programarea acestei olimpiade, pentru detalii putand accesa link-ul:
Fazele pe scoala, sector, municipiu respectiv judet sunt programate de catre inspectoratele scolare locale.

Daca nu ati apucat inca sa accesati un website al oricarui inspectorat scolar nu o mai faceti pentru ca nu o sa gasiti nimic cu privire la stabilirea unor date conform programarii MEC. De fapt, toate aceste lucruri sunt hotarate de niste profesori (in special de sport - nu de sah) si stiute numai de ei si apropiatii lor.

Nu am fost lasat nici eu sa particip pe motivul ca sunt jucator de categoria I si toti jucatorii care au categorie nu pot participa. Din pacate, nu am reusit sa gasesc nicaieri in documentele MEC o astfel de regula ceea ce mi se pare cel putin suspect.

Ca o consolare, am fost rugat sa antrenez echipa scolii lucru pe care l-am refuzat intrucat sunt sigur ca profesoara de sport care se ocupa de aceasta olimpiada are destula competenta sa-i antreneze si singura, lucru pentru care ii doresc mult succes.

Intrebarea ramane: Cati au stiut de aceasta olimpiada si care este motivul ascuns pentru care MEC organizeaza astfel de evenimente fara implicarea FRS si intr-un secret total, fara nici un fel de publicitate? Care este valoarea acestui concurs decat una foarte slaba in conditiile in care lipsesc tocmai copiii care studiaza sahul si isi dedica tot timpul lor liber acestei pasiuni?




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu